3 mýty o Eucharistii
3 mýty o Eucharistii
Mýtus 1: Eucharistia je len symbol
V Jednotnom katolíckom spevníku, pod číslom 270 nájdeme krásnu pieseň, kde sa okrem iného spieva: "Zrak môj i chuť chceli by ma oklamať, ale sluch ma učí pevnú vieru mať. /: Verím, čo Syn Boží ustanovil nám, ten klamať nemôže, kto je pravda sám."
Samozrejme, Eucharistia k nám prichádza vo forme chleba a vína. Nejeme surové mäso a nepijeme krv tak ako si to prvých kresťanoch mysleli pohania. A hoci Eucharistia k nám prichádza vo forme chleba a vína je v nej prítomný samotný Ježiš, a to s telom, krvou, dušou a božstvom.
Vieme to, pretože Ježiš nám to sám povedal. Pri poslednej večeri, keď Ježiš ustanovil Eucharistiu, nepovedal, že chlieb je "ako" jeho Telo, alebo "symbol" pre jeho Telo. Povedal: "Toto je moje Telo." Katolíci Ho berú za slovo a veria v Jeho skutočnú prítomnosť v Eucharistii. A Ježiš nám sám dáva poznať svoju prítomnosť v Eucharistii prostredníctvom mnohých Eucharistických zázrakov.
Mýtus 2: Katolíci veria, že znovu a znovu obetujú Ježiša, pretože jeho prvá obeť nestačila.
Toto je starý protestantský mýtus proti Eucharistii a aj Katolíckej Cirkvi. Sväté písmo explicitne hovorí, že Kristus zomrel "raz za všetkých" za hriechy sveta (Rim 6:10, Židom 7:27...)
Na oltári neobetujeme Ježiša znovu a znovu. Kristus za nás zomrel na kríži pred 2000 rokmi, jeho obeť sa uskutočnila, trvá a bude trvať večne, a svätá omša a Eucharistia, je sprítomnenie Krstovej večnej obete.
Mýtus 3: Každý, bez ohľadu na stav svojej duše, by mal mať možnosť prijať Eucharistiu
Sväté písmo hovorí jasne:
"A tak vždy, keď budete jesť tento chlieb a piť tento kalich, zvestujete Pánovu smrť, kým nepríde. Kto by teda jedol chlieb alebo pil Pánov kalich nehodne, previní sa proti Pánovmu telu a krvi. Nech teda človek skúma sám seba, a tak je z toho chleba a pije z kalicha. Lebo kto je a pije, a nerozoznáva telo, ten si je a pije odsúdenie." (1 Kor 11,26-29)
Ježiš nám sám dal príklad. Pri poslednej večeri, pri ustanovení Eucharistii umyl učeníkom nohy, aby nám ukázal, že k Jeho stolu, máme ísť čo najčistejší. Samozrejme bez ťažkého hriechu, teda v milosti posväcujúcej. Kto by však prijal Krista v Eucharistii v stave ťažkého hriechu, dopúšťa sa svätokrádeže, a Ježiša akoby druhýkrát ukrižoval vo svojom srdci.
Zdroj: churchpop